Warning: Parameter 2 to modChrome_artnostyle() expected to be a reference, value given in /home/virtualki/171502/templates/adrtachov12/html/modules.php on line 36

Warning: Parameter 3 to modChrome_artnostyle() expected to be a reference, value given in /home/virtualki/171502/templates/adrtachov12/html/modules.php on line 36
  • la010.jpg
  • MB106.jpg
  • MB113.jpg
  • MB116.jpg
  • MB120.jpg
  • znak-adr1.png

Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /home/virtualki/171502/templates/adrtachov12/functions.php on line 197

  PAKIET MOBILNOŚCI - DELEGOWANIE KIEROWCÓW.

 

1. Poprawa warunków pracy kierowców

2. Jasne zasady delegowania kierowców

3. Lepsze egzekwowanie przepisów w celu zwalczania     nielegalnych praktyk

Posłowie do PE z Komisji Transportu poparli w poniedziałek porozumienie z ministrami UE w sprawie poważnej reformy sektora transportu drogowego.

 

Zmienione zasady delegowania kierowców, czasu odpoczynku kierowców i lepszego egzekwowania przepisów kabotażowych (tj. Transportu towarów wykonywanych tymczasowo przez przewoźników niebędących rezydentami w przyjmującym państwie członkowskim) mają na celu położenie kresu zakłóceniom konkurencji w sektor transportu drogowego i zapewniają lepsze warunki wypoczynku dla kierowców.

 

 Lepsze warunki pracy dla kierowców

 

Nowe zasady pomogą zapewnić lepsze warunki odpoczynku dla kierowców i pozwolą im spędzać więcej czasu w domu.

 

Firmy będą musiały zorganizować swoje rozkłady jazdy, aby kierowcy w międzynarodowym transporcie towarowym mogli wracać do domu w regularnych odstępach czasu (co trzy lub cztery tygodnie w zależności od harmonogramu pracy).

 

Obowiązkowego okresu odpoczynku na koniec tygodnia, zwanego regularnym cotygodniowym odpoczynkiem, nie można wziąć w kabinie ciężarówki. Jeśli ten okres odpoczynku zostanie zabrany z domu, firma musi pokryć koszty zakwaterowania.

Bardziej uczciwa konkurencja i zwalczanie nielegalnych praktyk

Tachografy samochodowe będą wykorzystywane do rejestrowania przejść granicznych w celu zwalczania oszustw.

 Istniejące limity kabotażu pozostają takie same (trzy operacje w ciągu siedmiu dni).

 Aby zapobiec systematycznemu kabotażowi, upłynie cztery dni, zanim można będzie wykonać więcej operacji kabotażowych w tym samym kraju za pomocą tego samego pojazdu.

 Aby zwalczyć korzystanie z firm oferujących skrzynki pocztowe, przedsiębiorstwa transportu drogowego musiałyby prowadzić znaczną działalność w państwie członkowskim, w którym są zarejestrowane. Nowe zasady będą wymagały również, aby ciężarówki wracały do ​​centrum operacyjnego firmy co osiem tygodni.

 Biorąc pod uwagę fakt, że samochody dostawcze są coraz częściej wykorzystywane do świadczenia usług transportu międzynarodowego, korzystanie z lekkich samochodów dostawczych o masie powyżej 2,5 tony będzie również podlegać normom UE dla przewoźników, w tym wyposażania samochodów dostawczych w tachograf.

 Jasne zasady delegowania kierowców

 Nowe przepisy dotyczące delegowania kierowców zapewnią jasne ramy prawne zapobiegające różnym podejściom krajowym i zapewniające godziwe wynagrodzenie dla kierowców.

 Zasady delegowania będą miały zastosowanie do kabotażu i operacji transportu międzynarodowego, z wyłączeniem tranzytu, operacji dwustronnych i operacji dwustronnych z jednym dodatkowym załadunkiem lub rozładunkiem na jeden kierunek (można dodać: np. Brak na wyjściu i dwa na odcinku powrotnym).

 

Potwierdzając swoją decyzję ze stycznia , Komitet ds. Transportu i Turystyki poparł w drugim czytaniu wszystkie trzy dokumenty dotyczące dostępu do rynku i dostępu do rynku. Zalecenia sprawozdawców przyjęto bez poprawek i otrzymano:

 

 

30 głosów za, 19 głosów przeciw i brak głosów wstrzymujących się od głosu w sprawie jasnych zasad delegowania kierowców;

 

33 głosy za, 15 przeciw i 1 wstrzymujący się od pracy dla kierowców;

 

33 głosy za, 16 przeciw i brak głosów wstrzymujących się od nowych zasad dotyczących dostępu do rynku i kabotażu.

 

 

Wstępne porozumienie zostało już osiągnięte między prezydencją Rady a Parlamentem Europejskim w grudniu 2019 r . Komisja Transportu po raz pierwszy poparła porozumienie z ministrami UE 21 stycznia . Rada przyjęła reformę w dniu 7 kwietnia .

 Następne kroki:

 Full house głosuje nad reformą podczas sesji lipcowej. Nowe zasady zostaną uznane za przyjęte, jeżeli żadna poprawka nie zostanie poddana pod głosowanie bezwzględną większością głosów za (tj. Co najmniej 353 głosami).

 Zasady delegowania obowiązują 18 miesięcy po wejściu w życie aktu prawnego. Przepisy dotyczące czasu odpoczynku, w tym powrotu kierowców, będą obowiązywać 20 dni po opublikowaniu ustawy. Przepisy dotyczące zwrotu ciężarówek i inne zmiany zasad dostępu do rynku będą obowiązywać 18 miesięcy po wejściu w życie ustawy o dostępie do rynku.