Warning: Parameter 2 to modChrome_artnostyle() expected to be a reference, value given in /home/virtualki/171502/templates/adrtachov12/html/modules.php on line 36

Warning: Parameter 3 to modChrome_artnostyle() expected to be a reference, value given in /home/virtualki/171502/templates/adrtachov12/html/modules.php on line 36
  • la010.jpg
  • MB106.jpg
  • MB113.jpg
  • MB116.jpg
  • MB120.jpg
  • znak-adr1.png

Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /home/virtualki/171502/templates/adrtachov12/functions.php on line 197

Okres 24 h stanowi dopuszczalną wartość, w której kierowca powinien zmieścić się wykonując swoją pracę wraz z odpoczynkiem dziennym. Może on jednak wynieść np. 22 h, 20 h.

Czytaj więcej...

Rozporządzenie stosując normy czasu jazdy w okresie 24 h, tygodniowym i dwutygodniowym określa zawarte w nim przerwy. Zezwala na odebranie przerwy w całości (co najmniej 45 minut), jak również na jej podział (co najmniej 15 i 30 minut). Wskazuje okres, w którym powinny być zrealizowane. Czyli po maksymalnie 4.5 h jazdy – 45 min. i w trwającym czasie jazdy 4.5 h – 15, 30 min. Określając czas przerwy kierowca powinien do wartości minimalnych np. 45 minut dodać jeszcze co najmniej dwie minuty, czyli przerwa wyniosłaby 47 minut. Jest to związane z zapisami w module tachografu. Wartości minimalne określone rozporządzeniem traktować należy jako teoretyczne.

Czytaj więcej...

W każdym okresie 24 h kierowca jest zobowiązany do odebrania odpoczynku dziennego. Na jeden okres aktywności składają się wszelkie czynności pracownika, tzn.: jazda, przerwy, inna praca, dyżur oraz odpoczynek. Suma wszystkich składników nie może być większa niż 24 h.

Czytaj więcej...

Odpoczynek tygodniowy jest  okresem, w którym kierowca może swobodnie dysponować swoim czasem. Określona definicja jest spójna z definicją odpoczynku dziennego oraz przerw.

Czytaj więcej...

Podczas realizowania przewozu drogowego kierowca jest zobowiązany posiadać i okazywać w czasie kontroli :

Czytaj więcej...

Konwencja CMR w art. 7 ustanawia, kto odpowiada za poprawność danych zawartych w liście przewozowym. Zgodnie z artykułem odpowiedzialność ponosi nadawca za wszelkie koszty, które mógł ponieść przewoźnik na skutek niewłaściwych danych w liście CMR, tj. :

Czytaj więcej...

W czasie, gdy realizowany jest przewóz drogowy przez co najmniej dwóch kierowców, którzy zmieniają się podczas jazdy w ustalonych okresach, spełnione są warunki pracy w załodze kilkuosobowej. Dodatkowym uwarunkowaniem jazdy w załodze jest obecność drugiego kierowcy w pojeździe i czas zalogowania w tachografie cyfrowym (analogowy – czas włożenia wykresówki). Pora logowania kierowcy jest to czas do jednej godziny licząc od chwili logowania pierwszego kierowcy. Jeżeli warunek obecności kierowców nie zostanie przez nich spełniony, to w takiej sytuacji wykluczona jest jazda w załodze.

Czytaj więcej...

Ustawa transportu drogowego dotyczy frachtów krajowych i międzynarodowych i obejmuje podmioty, które podejmują lub wykonują przewóz określony jako zarobkowy i niezarobkowy – przewóz na potrzeby własne.

Czytaj więcej...